Kaynaştırma eğitimini kimler alır?
KAPSAYICI EĞİTİME UYGUN ENGELLİ ÖĞRENCİLER 1. Zihinsel Engelli Çocuklar: Zihinsel engelli olarak değerlendirilen ve zekâ katsayısı (IQ) 45 ile 75 arasında olan öğrencilerdir. 2. İşitme Engelli Çocuklar: İşitme cihazı kullanan ve 90 dB’ye kadar işitme kaybı olan çocuklardır.
Kaynaştırma eğitiminde kimler görev alır?
(g) Destek Eğitim Odaları kurulan okullarda, öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarına göre görme engelliler, işitme engelliler ve zihinsel engellilere ait ilköğretim okulu öğretmenleri, gezici özel eğitim öğretmenleri, sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenleri görevlendirilir.
Kaynaştırma eğitim türleri nelerdir?
Ülkemizde kapsayıcı eğitim üç farklı modelde uygulanmaktadır: tam zamanlı kaynaştırma, yarı zamanlı kaynaştırma ve ters kaynaştırma.
Kaynaştırma sınıfında kaç öğrenci olur?
Bu husus MEB Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği’nin 23. maddesinde belirtilmiştir. Kaynaştırma eğitimi alan öğrencilerde sınıf başına en fazla 2 öğrenci bulunmalıdır. Okul öncesinde iki kaynaştırma öğrencisi olması durumunda sınıf mevcudu en fazla 10 öğrenci, tek öğrenci olması durumunda sınıf mevcudu en fazla 20 öğrencidir.
Kaynaştırma yoluyla eğitim neleri kapsar?
Kapsayıcı eğitim; özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin, engeli olmayan akranlarıyla birlikte kamusal ve özel eğitim ve öğretim aldıkları; okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yaygın eğitim ortamlarında destekleyici eğitim hizmetleri sağlayan özel eğitim uygulamalarıdır.
Kaynaştırma eğitimine kim karar verir?
KAPSAYICI EĞİTİMİN İLKELERİ Hizmetler eğitim ihtiyaçlarına göre planlanır, eksikliklere göre değil. Kararlar aile okul eğitim teşhis prosedürüne göre verilir.
Kaynaştırma eğitiminin amacı nedir?
Günümüzde eğitimde kapsayıcılığın sağlanması amacıyla uygulanan kaynaştırma yoluyla eğitim, engelli bireyin engellilik tanısı konulduktan sonraki gelişimini en üst düzeye çıkarmayı ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamayı amaçlamaktadır.
Her dersten BEP hazırlamak zorunlu mu?
Türkçe ve matematik gibi hiyerarşik derslerde uzun vadeli bir hedef ve bu hedef için kısa vadeli hedefler olmalıdır. Öğrencinin aldığı her ders için bir Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (IEP) oluşturulur.
Özel eğitim ve kaynaştırma eğitimi nedir?
Özel eğitimde kaynaştırma/entegrasyon nedir? “Ülkemizde özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklar farklı eğitim ortamlarına yerleştirilmektedir. Bu çocukları normal gelişim gösteren akranlarıyla birlikte genel eğitim ortamına yerleştirmeye kaynaştırma/entegrasyon denir.”26 Ocak 2021
Kaynaştırma eğitiminin en temel ögesi nedir?
Kapsayıcı eğitimde okul, aile ve çevre arasındaki iş birliği esastır. Kapsayıcı eğitimde duyusal eksikliklerden yararlanmak önemlidir. Kapsayıcı eğitimde, engelli çocuğu engelleri ve özellikleri ne olursa olsun olduğu gibi kabul etmek önemlidir. Kapsayıcı eğitim, istek, sabır ve ekstra çaba gerektirir.
Kaynaştırma destek eğitim hizmetleri nelerdir?
Kaynaştırma eğitimi; özel eğitime gereksinim duyan bireylerin, destekleyici eğitim hizmetleri sağlanarak, engelli olmayan akranlarıyla birlikte, resmi ve özel okullarda eğitimlerini sürdürdüğü; okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve okul dışı eğitim kurumlarında devamlılık ilkesine dayanan eğitim uygulamalarıdır.
Kaynaştırma öğrencilerine uygulanacak olan öğretim yöntemleri nelerdir?
Etkili bir katılım için doğrudan öğretim, keşif yoluyla öğrenme ve işbirlikli öğrenme yöntemleri kullanılabilir.
BEP ekibinde kimler yer alır?
Tanılama sürecinde; sınıf öğretmeni, psikolojik danışman, okul müdürü, veliler ve öğrenciler birlikte çalışır.
Kaynaştırma öğrencileri kimler?
Uyum güçlüğü çeken çocuklar, otistik çocuklar (Otizm hakkında bilmeniz gereken her şey, belirtilerinden tedavisine), dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar kaynaştırma eğitimi alabilirler.
BEP sınavını kim yapar?
BEP Geliştirme Birimi, okul müdürü veya görevlendireceği müdür yardımcısı başkanlığında; meslek danışmanı, öğrencinin sınıf öğretmeni, öğrencinin dersini veren branş öğretmenleri, öğrencinin velisi ve öğrenciden oluşur.
Kaynaştırma raporu kimlere verilir?
Kapsayıcılık raporu; Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik Araştırma Merkezleri tarafından atipik otizm tanısı konulan, IQ’su 60-90 arasında olan, dikkat eksikliği ve özel öğrenme güçlüğü çeken öğrencilere yönelik düzenlenen belgedir.
Kaynaştırma öğrencileri nasıl tespit edilir?
Öğrencinin kapsayıcı bir öğrenci olup olmadığı, okulların bağlı olduğu Danışma ve Araştırma Merkezleri’nden (RAM) ve psikiyatrik muayenelerin yapıldığı hastanelerden alınan raporların düzeyine bağlıdır. Rapora göre, ağır zihinsel engelli kişiler kapsayıcı öğrenci olamazlar.
Kaynaştırma raporu nasil alinir?
Entegrasyon raporu size verilmez ancak eğitiminize devam ettiğiniz okula resmi olarak gönderilir. Ayrıca destek eğitimlerinden faydalanabilmeniz için başka bir rapor hazırlanır.
Kaynaştırma eğitiminin amacı nedir?
Günümüzde eğitimde kapsayıcılığın sağlanması amacıyla uygulanan kaynaştırma yoluyla eğitim, engelli bireyin engellilik tanısı konulduktan sonraki gelişimini en üst düzeye çıkarmayı ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamayı amaçlamaktadır.